fbpx
0

Norādes uz produktu iepakojuma

Visbiežāk šiem uzrakstiem ir 2 galvenie mērķi – informēt produkta patērētāju par kaut ko sastāvā esošu vai neesošu, kā arī tā ir daļa no produkta mārketinga.

Padalīšos ar pieredzi, kā es pati iepazīstos ar produktu un tā iepakojumu. Kam pievēršu uzmanību?

  1. Vienmēr pirmo meklēju vārdiņu “Sastāvs”. Lasu kādas sastāvdaļas ir produktā. Tā sastāvdaļa, kura sarakstā minēta pirmā, produktā būs visvairāk. Savukārt pēdējā – vismazāk. Piemēram, apskatot saldējuma sastāvu, kā pirmo sastāvdaļu vēlētos ieraudzīt pienu vai krējumu, bet ne augu taukus vai cukuru.
  2. Nākamais, kam pievēršu uzmanību – vai sastāvā ir E vielas un kādas tās ir. Par šo gan pastāstīšu citreiz. Ir E vielas, kuru klātbūtne man netraucē, bet ir tādas, no kurām labprātāk izvairos. Piemēram, neizvēlēšos produktus ar garšas pastiprinātājiem.
  3. Tad no sastāva virzos pie uzturvērtības. Apskatu cik kaloriju ir 100 g produkta, cik daudz ir tauku, ogļhidrātu un olbaltumvielu. Pievēršu arī uzmanību šķiedrvielām un sāls daudzumam.
  4. Beigās apskatu no kurienes produkts nācis – vietējais vai ieceļojis no citām zemēm.
  5. Pievēršu uzmanību arī derīguma termiņam.

Kāda nozīme ir ražotāja izceltajiem uzrakstiem?

  • “bez glutēna” – produkts nesatur olbaltumvielu glutēnu; šis uzraksts atvieglo produktu izvēli cilvēkiem ar celiakiju;
  • “bez pievienota cukura” – tas nozīmē, ka produktam papildus nav pievienots cukurs; visbiežāk šādu uzrakstu var atrast uz augļu sulām vai to koncentrātiem, bet jāatceras, ka augļi dabīgi satur cukuru un produktā būs šis dabīgais cukurs
  • “bez E621” – produktam nav pievienots garšas pastiprinātājs mononātrija glutamāts; visbiežāk ieraugāms uz gaļas produktiem

Jo zinošāki esam, jo varam veiksmīgāk izdarīt izvēli par labu kvalitatīviem un vērtīgiem produktiem!

Līdzīgi ieraksti